De verkoop van kabels en kabelrupsen in Corona-tijd? - Blog | igus® Nederland

De verkoop van kabels en kabelrupsen in Corona-tijd?

Mark van de Waal | 25 januari 2021

Er is de laatste tijd veel veranderd. We zitten midden in de Corona-crisis. De veranderingen die dit teweeg heeft gebracht, hebben gevolgen voor zowel het privé- als het bedrijfsleven. In dit artikel vertellen wij hoe u kabels en kabelrupsen kunt kopen in Corona-tijd.

Hoe gaat het met ons?

Ieder van ons zou deze vraag anders beantwoorden, en het antwoord zou afhangen van vele factoren en van de eigen situatie van het individu. En op dit moment is het antwoord sterk afhankelijk van hoe de dag verloopt.

igus in corona tijd

Het was lastig om een ​​evenwicht tussen werk en privé te vinden dat voor alle betrokkenen bevredigend is. In ieder geval voor de meeste mensen. Tijdens de eerste lock down werden gezinnen echter voor geheel nieuwe uitdagingen gesteld. Het duurde even om aan de situatie te wennen en vertrouwd te raken met de nieuwe omstandigheden.

Het is ongeveer hetzelfde voor ons bedrijf. Het zakenleven gaat door. De zaken verlopen echter anders dan voorheen, maar ze gaan wel door.

de aarde

Ook hier zijn de omstandigheden veranderd. Iedere dag komen we nieuwe grenzen tegen en gaan we nieuwe uitdagingen aan. We gaan met de tijd mee en passen ons aan de huidige veranderingen aan. Het is een continu leer- en groeiproces.

Wat is er veranderd?

Mensen zijn gewoontedieren en het is niet altijd gemakkelijk om met verandering om te gaan. Vroeger reisden we stad en land af om klanten en collega’s te bezoeken, maar nu bestaat onze communicatie voornamelijk uit telefoongesprekken, e-mail conversaties, live chats en videoconferenties. Dat laatste betekent dat we rekening moeten houden met verschillen in tijdzones en onze werktijden daarop moeten aanpassen. Waar we gewoonlijk tal van on-site afspraken met klanten zouden hebben, zijn we gewend geraakt om klanten te raadplegen via videogesprekken.

Veel mensen hebben moeten leren hun werk te herstructureren om in een thuiskantoor te passen. Videoconferenties zijn onderdeel geworden van onze dagelijkse werkroutine. Zelfs trainingsmaatregelen worden nu online uitgevoerd. Wie had dat aan het begin van vorig jaar gedacht?

Videobellen met igus

Onze klanten hadden waarschijnlijk ook niet gewild dat het zo was, omdat ze graag hun uitdagingen met ons bespreken. Als iemand een jaar geleden had voorspeld dat we volledig zouden overschakelen op video-advies, hadden we hem waarschijnlijk niet serieus genomen. Nu weten we hoe het werkt. We krijgen veel positieve feedback van klanten. Dit laat ons zien dat verandering niet altijd negatief hoeft te zijn. We zullen de positieve effecten van deze tijd meenemen naar onze toekomst.

Welke problemen zijn er ontstaan?

Er zijn natuurlijk ook dingen die niet perfect werken. Vooral het persoonlijk contact missen we. We missen de persoonlijke gesprekken op locatie, zelfs als we genieten van de technische mogelijkheden en voordelen van een online vergadering.

Op het gebied van kabels en kabelrupsen, is het vooral belangrijk om met producten om te gaan en het materiaal te kunnen beoordelen en zo een ​​gevoel te krijgen van hun kwaliteit. Dat gaat niet via een videogesprek. Maar wat we wel kunnen doen, is onze klanten van tevoren samples toesturen en ze vervolgens samen bekijken en bespreken tijdens het videogesprek.

Ons werk gedijt natuurlijk het beste als we op locatie zijn. Dan zie je de machine en ervaar je de problemen in levende lijve. Zo leer je de applicatie het best te begrijpen en kunnen we on-site goede oplossingen voor onze klanten vinden. Gelukkig kunnen we dit vaak ook prima op afstand oplossen met behulp van filmpjes en foto’s van de toepassing en input van onze klanten.

Kabels en kabelrupsen verkopen tijdens de Corona-crisis

We vertrouwen momenteel dus op de uitstekende communicatie met onze klanten en onze jarenlange ervaring in het veld. Ons doel is om ondanks de ongebruikelijke situatie op afstand het best mogelijke advies te blijven geven. Dit kunnen we doen goed te communiceren en gerichte vragen te stellen. Op deze manier voorkomen we misverstanden. Het is dus ook op afstand heel goed mogelijk om kabels en kabelrupsen te verkopen, zelfs nu. Er is immers weinig wat de klant mist. Behalve misschien een ferme handdruk. Maar onze virtuele glimlach wordt in ieder geval niet verhuld door een mondkapje…

Heeft u samples, productinformatie of individueel advies nodig? Bent u nog steeds sceptisch over hoe dit allemaal in zijn werk gaat? Neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag verder.

Virtuele stand van igus

Neem in de tussentijd een virtueel kijkje op onze echte beurstand in Keulen.

Commentaar op dit artikel

Schrijf alsjeblieft een commentaar.

Uw commentaar zal worden gemodereerd door een admin voor de activering.




Trefwoorden voor artikel:

advies cornona covid-19 informatie online advies

Newsletter:

Kies nu een onderwerp