Schade aan kunststof glijlagers is vaak het gevolg van onjuiste montage, onjuist constructief ontwerp of onjuiste materiaalkeuze. Enerzijds stellen de aard en de werking van kunststof glijlagers bepaalde eisen aan de dimensionering, het ontwerp en de montage van het lagerpunt. Anderzijds is in vergelijking met metalen lagers een flexibeler ontwerp van de componentgeometrie en een […]
Schade aan kunststof glijlagers is vaak het gevolg van onjuiste montage, onjuist constructief ontwerp of onjuiste materiaalkeuze. Enerzijds stellen de aard en de werking van kunststof glijlagers bepaalde eisen aan de dimensionering, het ontwerp en de montage van het lagerpunt. Anderzijds is in vergelijking met metalen lagers een flexibeler ontwerp van de componentgeometrie en een […]
Je moet de trek- en schuifkrachten op kabelrupsen beheersen. Want: waar de krachten toenemen, neemt ook het risico toe. Het i.Sense EC.P systeem garandeert volledige controle, inclusief een uitschakeladvies. Kan worden gebruikt op elke kabelrups, zowel vrijdragend als glijdend – deze sensoren werken zelfs bij veranderende belastingen en fluctuerende omgevingsparameters. Afhankelijk van de toepassingsomgeving zijn […]
igus® heeft honderden spuitgietmachines in gebruik. Voor een snelle matrijzenwissel zijn vele daarvan uitgerust met zwenkkranen. Sommige kabels voor de elektrische kettingtakel hangen in lussen aan de takels. Wij vroegen ons af hoe dit komt. Deze toestand maakt de duurzaamheid van de kabels een gok, vermindert de doorloophoogte en ziet er bovendien slordig uit. Dit […]
Aandrijving Wat als, wat als, fietsketting? Nee, niet met de igus:bike. Want in plaats van een stalen ketting, heeft de igus:bike een smeringsvrije tandriem. En aangezien we het voorste aandrijfgedeelte met planetair tandwiel, crank en pedaal al hebben besproken, verleggen we onze focus in dit blogartikel naar ontwikkelaar Tim, want hij is helemaal gefocust op […]