Met moderne kabelrups-systemen kunnen rijwegen van 1.000 meter en langer worden gerealiseerd. Maar vooral bij langere rijwegen is het lastig om ervoor te zorgen dat de geleidegoot precies evenwijdig aan bijvoorbeeld de kraanrail wordt gemonteerd. Laterale afwijkingen in de uitlijning groter dan +/-5 mm over een afstand van 100 meter en langer zijn moeilijk te […]
Kabels moeten altijd worden gekozen in overeenstemming met de toepassing en de externe omstandigheden. Daartoe behoren niet alleen de weersomstandigheden of de omgevingstemperatuur, maar ook het contact met oliën. De oliebestendigheid van kabels is vaak onontbeerlijk. Meer achtergrondinformatie over dit onderwerp is te vinden in het blogartikel van vandaag. Waarom oliebestendig? Oliën kunnen kunststoffen en […]
De haven – een ruwe en zoute omgeving met hoge belastingscycli is geen plek voor onverwachte systeemonderbrekingen. Zware lasten, lange bedrijfstijden en een grote diversiteit aan weersomstandigheden – kranen in havenfaciliteiten moeten topprestaties leveren. Om dit te allen tijde te kunnen garanderen, zijn betrouwbare concepten voor conditiebewaking nodig. Hoe dit er in de praktijk uitziet […]
Een kleine investering met een groot effect: de nieuwste generatie i.Sense CF.D-monitoring sensoren bewaakt de elektrische conditie van chainflex-kabels in kabelrups-systemen – zonder contact en zonder de bestaande installatie te verstoren. Dit betekent dat er voor realtimebewaking geen opofferingsaders meer nodig zijn en dat in combinatie met de nieuwe i.Cee:plus II-evaluatiemodule, nog efficiënter voorspellend onderhoud […]
“Welke temperaturen kunnen ze aan?” is zeker één van de meest gestelde vragen die wij op beurzen en tijdens bezoeken krijgen. (Herinnert u zich beurzen überhaupt nog? Met handdrukken enzo?) De enige vragen die vaker werden gesteld waren “Hoe lang gaan ze mee?” en natuurlijk “Heeft u een visitekaartje voor mij?”. Maar terug naar het […]